Cicle Inicial

El Nadal!
Aquest Nadal als alumnes de primer ,entre altres regals també ens han deixat contes molt bonics que hem llegit. Com que ens han agradat molt els volem compartir amb tots volsaltres. Aquí els teniu:































Després d'agafar l'hàbit de llegir cada dia una estoneta, ens avessem a escriure les nostres pròpies narracions. Mireu que bonics records...











Benvinguts al curs 2015/2016!

La motivació per la lectura és la base de tot aprenentatge, per això aquest és el nostre primer objectiu a aconseguir amb els nostres alumnes de primer de Cicle Inicial.

Mireu, mireu, com s'han agafat al plaer de llegir...











Hola!
Aquest segon trimestre, els alumnes de segon han realitzat una activitat que consisteix en l'escriptura, enviament i lectura de cartes personalitzades.

Us deixem una mostra de com ho han fet de bé.

Esperem que gaudiu tot llegint,...
























































Bon dia!
Els alumnes de CI estan molts contents d’iniciar la seu camí en l’aprofundiment  de la lectoescriptura. Aquest camí ens portarà a un món ple de fantasia  que ens farà imaginar i viure històries increïbles.

És per això que donarem uns quants consells i orientacions perquè des de casa puguin continuar fent camí.
Recordem que els nens i nenes d’entre 6 i 8 anys estan acabant d'assolir la mecànica de la lectura. Necessiten, per tant, llibres amb capítols curts, lletra grossa i amb imatges (dibuixos o fotografies) que ajudin a entendre la història.
A partir dels 9 anys, són més autònoms a l'hora de llegir i tenen més criteri per escollir les lectures que els interessen. Els llibres ja poden tenir capítols més llargs, històries més complexes, menys il·lustracions i informacions de temes actuals que siguin del seu interès.
Per estimular la seva imaginació i educar-los en l'hàbit lector, heu de tenir en compte que:
·         en els primers anys prefereixen els llibres que relaten històries quotidianes i llegendes o faules amb varietat de personatges (reals i fantàstics);
·         a partir dels 9 anys els agraden les històries d'acció més complexes (misteri, ciència-ficció, còmics) i amb personatges que s'enfronten a problemes propis d’aquestes edats (la relació amb els amics, les seves emocions…);
·         és convenient que els acompanyeu a la biblioteca que tingueu més a prop de casa perquè mirin i triïn llibres, perquè participin en activitats lúdiques sobre lectures o perquè puguin estudiar, fer deures o treballs escolars;
·         també podeu anar amb ells a alguna llibreria, on us poden orientar sobre les darreres novetats, quins llibres els poden agradar més, etc.


Mireu, mireu…. com els alumnes de 2n “devoren” els contes aprofitant qualsevol moment del dia… Quina meravella!!!!















És per això que us recomanem tot un seguit de lectures que segur els agradaran:…



MUNTANER, JOAN CARLES. - En Joan petit / dibuixos:
Max. - Abadia de Montserrat, 1997. - 26 p. - (Llibres del
Sol i de la Lluna). - ISBN 84-7826-807-3. 7,50 ¤
Una versió més literària de la coneguda història d’en Patufet,
amb personatges meravellosos inclosos. Les il·lustracions
d’en Max, amb uns colors més contrastats del que té per costum
treballar, fan encara més simpàtic el personatge.

OLIVÉ, PAU. - El conte de les mules. - Cadí, 2003.
- 42 p. - (Muntanya encantada). - ISBN 84-474-1118-4.
5,05 ¤
Un conte sobre la figura de l’espavilat, versió catalana cent
per cent, tant pel text com per les il·lustracions, símbols (festes,
tradicions, indumentària...) i circumstàncies (masos, mercats,
bons, molt bons, tossuts, molt tossuts...) Una pila d’ingredients
per passar una molt bona estona. Molt recomanable per ser
llegit en veu alta.

Contes contemporanis:

AHLBERG, JANET; AHLBERG, ALLAN. - El carter joliu,
o, Unes cartes especials. - 3a reimp. - Destino,
2006. - 28 p. - ISBN 84-233-3231-4. 17,95 ¤
Reedició d’un llibre que ja ha esdevingut un clàssic de la
literatura infantil contemporània. Llibre interactiu pioner entre
els llibres que requereixen de la participació activa del lector;
en aquest cas, a partir de la manipulació de certes cartes que
un carter ha de repartir a diferents personatges coneguts per
tothom: els tres óssos, la Ventafocs o la bruixa de la caseta de
xocolata. Text rimat i divertides il·lustracions humorístiques. Hi
ha edició en castellà.

ATXAGA, BERNARDO. - La Xola i els lleons / il·lustracions:
Mikel Valverde. - 2a ed. - Cruïlla, 1996. - 74 p. -
(El vaixell de vapor. Sèrie blava). - ISBN 84-7629-997-4.
6,20 ¤
A casa de l’amo de la Xola hi arriba un vell amic per explicar-
los l’últim viatge a l’Àfrica. En plena descripció, la Xola
s’entusiasma i té curiositat per saber quin és aquell animal que
se li assembla tant. Els dibuixos de caire aninotat, expressius i
molt tendres, completen una història d’identitats. Premi del Ministeri
d’Educació i Cultura al Millor llibre editat de l’any 1996.
També editat en castellà.

BANYAI, ISTVAN. - Zoom. - 5a reimpr. - Fondo de Cultura
Económica, 2005. - 64 p. - (A la orilla del viento).
- ISBN 968-16-4903-6. 11,00 ¤
A la manera de Les mil i una nits, on un conte s’inserta en
un altre conte, Istvan Banyai converteix la imatge en un relat
en què tot pot succeir i prolongar, fi ns a límits infi nits, el plaer
de mirar i descobrir. Cada pàgina implica una sorpresa, una
història que no s’acaba, un zoom respecte a l’anterior. El plaer
de mirar i descobrir.

BAUER, JUTTA. - Marecrits. - Lóguez, 2004. - 36 p.
- ISBN 84-89804-76-1. 10,00 ¤
“Aquest matí la meva mare m’ha cridat d’una manera que
he sortit volant fet trossos”. Tal dit, tal fet; els trossos del nen
pingüí surten disparats, i fi ns al fi nal de la història, la mare no

els torna a apedaçar. També editat en castellà.


BEDFORD, DAVID. - Els cocodrils imita mones /
il·lustrat per Emily Bolam. - Ekaré, 2006. - 26 p. - ISBN
84-934863-0-2. 7,90 ¤
El cocodril d’aquesta història sempre havia viscut a la mateixa
bassa, i li agradava. El que ja no li agradava tant era
compartir-la amb la munió de cocodrils que xipollejaven al seu
costat, no es podia moure sense donar un cop de cua al cocodril
del costat i a l’inrevés, sempre rebia un cop de cua en
el moment més inesperat. Per això, va pensar que el millor era
marxar a buscar un altre lloc on poder viure tranquil. Va trobar
un fangar perfecte per arrebossar-se i fer la croqueta sense
que ningú el molestés. La tranquil·litat va durar poc, els cocodrils
imita mones aviat van adonar-se del que feia i van córrer a
fer el mateix que ell ocupant tot el fangar. El cocodril va marxar
empipat a prendre el sol... a surar damunt d’un tronc mentre
baixava pel riu... a escalar una muntanya... però sempre tenia
tots els seus companys al darrere fent exactament el mateix
que ell. Un dia però, va tornar a la seva bassa i la va trobar
buida, aleshores va descobrir que era més divertit abans, quan
podia compartir les coses que feia amb els seus amics.

BERNARD, FRED. - El tren amarillo / ilustraciones:
François Roca. - Lumen, 2003. - 36 p. - ISBN 84-264-
1365-X. 14,90 ¤
L’avi de Teo era el maquinista del tren groc, actualment una
peça del museu de New Caldera. Ara avi i net només poden
viatjar en aquest tren en la seva imaginació.

BRÖGER, ACHIM. - Hola, petita balena / il·lustracions
de Gisela Kalow. - 2a ed. - Joventut, 1999. - 28 p. -
ISBN 84-261-3040-2. 10,00 ¤
Fa molt de temps que la Maria i l’Enric no veuen la seva amiga
la balena. Han anat diverses vegades al mar a veure-la però
no l’han trobada. En arribar l’hivern, la parella decideix esbrinar
què li ha passat a l’amiga. Al fi nal del viatge els espera una feliç
sorpresa. Per tercera vegada (després de Bon dia, estimada balena
i A reveure, estimada balena), trobem una deliciosa aventura
de la balena i els seus amics. Se n’ha fet edició en castellà.

BROWNE, ANTHONY. - Dins del bosc. - Fondo de Cultura
Económica, 2004. - 26 p. - (A la orilla del viento).
- ISBN 968-16-7219-4. 16,00 ¤
Una història que recull la pregnància dels contes de la cultura
popular en què els nens utilitzen per explicar l’angoixa,
l’abandó. Les il·lustracions faciliten la identifi cació d’aquests
contes i el protagonista.

BROWNE, ANTHONY. - La meva mama. - Fondo de
Cultura Económica, 2005. - 28 p. - (A la orilla del viento).
- ISBN 968-16-7359-X. 10,50 ¤
Un text molt il·lustrat, divertit, gens convencional i emotiu,
per presentar una certa tipologia de mare.

CHEN, CHIH-YUAN. - Guji guji. - Thule, 2005. - 30 p.
- (Trampantojo). - ISBN 84-96473-14-7. 12,00 ¤
Un cocodril neix per accident en el niu d’una família d’ànecs.
En Guji Guji és tan feliç que no s’adona que és molt diferent dels
seus germans. Però un dia en Guji Guji troba tres malvats cocodrils
que l’intenten convèncer que no és un ànec i li demanen
que enganyi la seva família per poder devorar-la l’endemà. Però
en Guji Guji se sent incapaç de fer-ho i elabora un intel·ligent pla
per salvar a la seva família. Els cocodrils escaparan per a no tornar
mai més i en Guji Guji es convertirà en un heroi i continuarà

vivint feliç la seva vida de “cocoànec”. També editat en castellà.








El mes de febrer,llegint descobrim la Llegenda de la Festa de la Llum de Manresa, i celebrem el Carnestoltes a l´Escola llegint rodolins!




Hem començat el 2014 llegint saludablement! EL CARDIO ens ajuda a fer-ho.


Ui!
Vam escriure cartes als Reis de l´Orient, i sabem que se les van llegir amb molta atenció!







Els nens i nenes de Segon continuem anant a la Biblioteca de l´Escola cada setmana, la Gna. Maria ens deixa contes i més contes!


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@




LLegint poemes de Joana Raspall, i aprenent com jugant amb les paraules podem crear un món millor.


Caminem cap al fred, llegint i entenent històries fantàstiques!



********************************************************


**************************************************************************





*******************************************
***************************************

Llegim, llegim, llegim!

Cada dia llegim!




****************************************************************************

Castanyada
Cançons de Marrameus i castanyeres...i joc de pistes de lectura!



Buscant i llegint els missatges de les proves del joc de pistes ens ho hem passat molt bé!





****************************************************************************

Sortida a la Garrotxa

Els alumnes de cicle inicial llegint el poema d´en Joan Maragall, a la Fageda d´en Jordà, abans de començar una caminada de tardor i gaudir del contingut del poema mentre observem els colors més bonics del bosc.



Monument on hi ha escrit el poema d´en Joan Maragall.





Dites de tardor

Octubre finit,
mor la mosca i el mosquit.


Del novembre enllà,
agafa la manta i no la deixis anar.


******************************************************

Continuem llegint!


"Conten els indis lakotes que quan Wakan Tanka havia disposat ja les sis direccions ( L´Est, el Sud,
 l´Oest, el Nord, a dalt i a baix ) li quedava per fixar la setena. Wakan Tanka sabia que la setena direcció era la més poderosa, la que contenia més saviesa, i volia situar-la allà on no fos fàcil trobar-la. I va triar
 l´últim lloc en què pensen els éssers humans: en el cor de cada persona.
Des d´aleshores aquesta és la direcció de la saviesa."
Text del llibre  La setena direcció - el conreu de la interioritat - de Maria Fradera i Teresa Guardans.
Llibre aconsellat als mestres i pares i mares de la nostra escola.


Cada dia llegim...
en veu alta, en silenci, sols, en grup...i ens agrada!














També aprenem les formes i noms que té la lluna!







Gaudim dels dies de Tardor llengint receptes de cuina, rodolins del mes de novembre, contes que ens emportem de l´escola a casa cada setmana.


Cada dia llegim, amb molt de gust...
Bon profit!








Ens basem en el creixement i autonomia de cada alumne, una qüestió bio-psico-social. Segons els rellotges i les etapes: ara ja toca!
Toca aprendre a llegir i somriure quan entenem el significat d´aquella pàgina plena de paraules.


A cada aula tenim el "Racó de Biblioteca".


A vegades llegim en silenci, com quan anem a la Biblioteca de l´Escola.
Ens agrada descobrir aventures i històries fantàstiques al fons de cada llibre. Encara ens costa saber el significat d´algunes paraules, per això ens agraden els Contes amb il.lustracions, els dibuixos ens ajuden a entendre moltes coses.

Podeu veure el Racó de Biblioteca de les aules de primer i segon:


Un lloc bo, on hi ha contes, llibres de consulta i un espai amb taules on podem llegir en silenci.
I aquí ens teniu, aprenent a llegir, tal com ens diu el llibre per adults de l´autora Montserrat Fons i Esteve, "Llegir i escriure per viure" de l´Editorial -La Galera-.





CADA DIA LLEGIM A PRIMER! Cada dia una estoneta, en silenci, en veu alta...




   Llegim i ens aprenem poemes de memòria.








_______________________________________________________________

6 comentaris:

  1. Bona castanyada. Ens ha agradat molt entrar al vostre blog!

    ResponElimina
  2. Us seguirem. Gràcies per la recepta dels panellets.

    ResponElimina
  3. Ens agrada passejar-nos per aquí. Felicitats!

    ResponElimina
  4. Ui, ara la lluna i tot! Molt interessant tot el que podem veure.

    ResponElimina
  5. Us desitgem un bon curs, i que continueu llegint i aprenent amb aquesta il.lusió!

    ResponElimina