Llegim abans de saber llegir. A la Llar ens fascinen els contes, els llibres, les revistes,... Llegim amb els sentits! "Llegim" les imatges i escoltem els relats de la mestra. I això ens encanta.
A l'aula, tant els Avions com les Bicicletes, tenim un racó destinat a la lectura. A vegades ens ve de gust mirar els contes en solitari, altres vegades en companyia d'un altre nen o nena, i per descomptat, també ens agrada molt que ens l'expliqui un adult. Això sí, sempre hi posem molta atenció!
DAVANTAL DELS POEMES
De tant en tant, a
l’aula dels Avions i de les Bicicletes la mestra es converteix en rapsoda tot
posant-se un davantal molt especial.
Aquest davantal no
té ni una ni dues butxaques… en té unes quantes més. Dins de cada butxaca hi ha
un poema amagat.
Quan la mestra
entra a l’aula amb aquest davantal; les nens i nenes ja saben que toca una
estona del plaer d’escoltar. Tanquem les persianes, col.loquem un ram de flors
seques al mig de la rotllana i ens preparem per escoltar i deixar anar la
imaginació.
La mestra va
traient de les diferents butxaques els poemes i els recita.
És un moment de
calma, on baixem les pulsacions i gaudim de l’escolta.
El passat divendres 9 de maig vam realitzar una activitat família-escola anomenada UN PATI DE CONTES aprofitant la celebració de Sant Jordi.
Les famílies estaven convidades a compartir una estona de lectura amb els seus fills i filles al pati de la Llar, juntament amb les Mestres.
El pati es va omplir de contes i de materials diversos per afavorir un entorn acollidor i procliu a la lectura.
Grans i petits vam gaudir d’una estona molt agradable!
Aquí us deixem algunes imatges que mostren el bon clima que hi va haver.
LES EMOCIONS D’EN POL
Aquests dies els nens i les nenes de les Bicicletes estem mirant i
escoltant el conte de Les Emocions d’en Pol.
Les emocions són molt personals. Els infants reaccionen de diverses maneres
davant situacions diferents. Aquest llibre mostra el punt de vista d’en Pol i
com se sent en certs moments de la seva vida. És important preguntar als
infants com es senten en cadascuna d’aquestes circumstàncies. Segurament, les
seves emocions seran didferents de les d’en Pol.
Explicar els sentiments als infants no és gens fàcil. Aquest llibre
ens ajuda a ensenyar-los a reaccionar davant les situacions més diverses i a
saber comprendre les seves emocions.
Les emocions d’en Pol mostra situacions quotidianes que es presenten per
mitjà de solapes, jocs de descobriment i històries breus.
Una està a l’abast dels infants i són contes de material
tou, perquè puguin manipular-los.
L’altra zona no es troba a l’abast dels nens i són contes
fets de material com cartró o plàstic destinats a ser explicats per la mestra.
L’objectiu d’aquestes dues zones és apropar als infants
al món de la lectura mitjançant l’experimentació; els infants els poden manipular
i descobrir textures i sons de l’entorn.
Alhora també els acompanyem a iniciar-se en el llenguatge
verbal i l’atenció visual.
Us ensenyem unes fotos d’aquestes zones de l’aula dels
Avions.El primer coneixement de la llengua no ha trobat encara cap itinerari més ric, més acolorit i més atractiu que un llibre de contes. Els contes són, encara ara, "la primera matèria" per als primers col.loquis entre mare i fill. Les seves paraules tenen un sentit, un pes, un gruix inigualable, perquè han estat fixades, d'una en una, en un procés de creació col.lectiu, únic al món per la seva durada i complexitat. des dels primeríssims anys de vida, el nen ha de tenir un instrument que l'ajudi a construir sòlides estructures a la seva fantasia, a reforçar la seva capacitat d'imaginació". Gianni Rodari
Certament, el conte constitueix un element de primera mà per a l'educació en valors i el foment de la imaginació. Recomano el llibre "Mil anys de contes" on els pares/mares podem explicar-los mil històries divertides , amb el nostre toc personal. També nosaltres recordarem amb nostàlgia la màgia de ser petits.
ResponEliminaMolt bonic l´escrit d´en Gianni Rodari.
ResponEliminaTé un nom ben divertit per ser un llop !
ResponElimina